"Everyday Millionaires" av Chris Hogan meddelades som en uppdatering av den ursprungliga studien om människor med en miljon eller högre nettovärde, "The Millionaire Next Door". Även om den här boken har många poäng till sin fördel, kommer den inte till några av de löften som författarna gav.

Poäng till förmån för "Everyday Millionaires"

"Everyday Millionaires" börjar med de populäraste myterna som människor har ungefär miljonärer. Det bryter sedan dessa stereotyper med hårda fakta, ibland från deras egenutvecklade studie av miljonärer 2018, ibland från offentligt tillgängliga källor som Forbes tidningslista över de 400 rikaste människorna i världen. I själva verket tillhandahåller de ett fullständigt kapitel till var och en av de myter som de usting b b b re bryter som "alla miljonärer tar stora risker med pengar".

'Everyday Millionaires' i det sista kapitlet eller två beskriver specifikt hur du själv kan bli en vardismillionär . Kontrolllistan och detaljerade förklaringar går utöver 'max out your 401K'.

Medan den här boken hänvisar till Dave Ramsey s ut ur skuldplanen på en hög nivå, upprepar inte den här boken innehållet. 'Everyday Millionaires' hamnar också på cirka 250 sidor.

Svagheterna hos "Everyday Millionaires"

Dave Ramsey och Chris Hogan tillbringade månader på att hypa den här boken och deras studie av mer än tio tusen miljonärer. Boken har inte många tabeller, diagram och diagram som beskriver deras resultat. Det finns förvånansvärt lite hårda data från deras studie för läsare att analysera sig själva. Det var en del av det som gjorde "The Millionaire Next Door" så intressant.

Istället är 'Everyday Millionaires' ett pep-samtal för att spara för pensionering med några fakta. Endast 3% av miljonärer ärvde en miljon dollar. Nästan alla på Forbes 400 rikaste lista var självgjorda, eller i bästa fall, ärvde blygsam förmögenhet och växte den till en förmögenhet på flera miljarder dollar. De allra flesta miljonärer är gifta för livet, och nästan alla uppvuxna av gifta föräldrar. De flesta miljonärer bor i hem med medelvärde och tjänade inte förmögenhet - de räddade under en livstid.

Dessa lurar är spridda över hela boken, även om de är tyngst där Chris Hogan är fokuserad på att bryta de myter folk har om de rika. De flesta ungdomar tror att miljonärer ärvde allt eller hade tur. Han citerar statistik här tillräckligt för att bevisa att det är fel.

Dave Ramsey's organisation hittade så småningom en lösning på detta. De släppte en vitbok, 'The National Study of Millionaires', som ger den grundliga dataanalys som många förväntades. Nackdelen - du måste betala för det även om du köpte boken.

En annan brist var att utse boken som en uppföljning till "The Millionaire Next Door". De analyserar inte relevansen av den ursprungliga bokens regler som "köp inte ett hus värt mer än tre gånger din årliga inkomst". De tar inte heller upp den förväntade ekvivalentekvationen. Istället nämns Dave Ramseys regler om finansiella regler diskuteras alls.

Eftersom Chris Hogan arbetar så nära med Dave Ramsey, hänvisar hans böcker ofta till Dave Ramsey's att gå ur skuldprogrammet. Jag anser inte att detta är en pro eller nackdel, eftersom vi gick igenom Dave Ramseys FPU-program och fick skuld. När du har betalat av din skuld behöver du mindre pengar för att leva vid pensionsåldern och kan spara mer för långsiktiga mål.

Jag ger boken "Everyday Millionaires" fyra stjärnor av fem. Om de hade lämnat mer detaljerad information om miljonärstudien de baserade boken på, skulle jag ha gett den fem stjärnor. Denna bok slutade med att bli en uppföljning till "Pensionera inspirerad" och kan sammanfattas som "hur man går i pension med en miljon i pensionskonton och eget kapital".