En lektion i självkärlek

Love Warrior av Glennon Doyle är en kraftfull memoar. Vad gör det så kraftfullt? För mig skulle det vara Doyle ärlighet och sårbarhet. Vi kan lära oss värdefulla lektioner genom att läsa en annans berättelse. Love Warrior var en vackert skriven, ärlig lektion i självkärlek, när du först och helt visade upp dig själv så att du kan tas emot av andra i liknande mening. Min berättelse och Doyle's är väldigt olika, som jag är säker på att din kommer att bli, men oavsett vad din bakgrund är kommer du att ta bort något från den här boken. Det kan vara något som hjälper dig att sätta ord och förmedla din egen sanning. Och vad händer när du kan formulera denna sanning till andra?

Magi. Eller, åtminstone, det är vad jag kallar det när du är i ett sådant tillstånd av självkärlek och anpassning att du blir magnetisk för alla andra typer av kärlek. Saker faller på plats, som av magi. Doyle använder sitt personliga exempel på hur att förändra sin relation till sin man genom att anpassa sig till sig själv.

Några av ämnena som presenteras i Doyle's memoir är:

• självkärlek och hur det såg ut för författaren
  • ätstörningar och kroppsbild
  • religion
  • alkoholism och missbruk
  • otrohet
  • och en ännu djupare, andlig förklaring av allt ovanstående

Läs vidare för höjdpunkter av mina favoritdelar och en länk för att köpa boken.

I boken går Doyle i detalj om hennes kamp med bulimi och hur hon gick från det till att behandla sin kropp med kärlek och respekt. Yoga var en stor del av detta. |

Representanten mot det autentiska jaget

En av de saker jag älskar mest med Doyles författare är att hon sätter ord på mycket komplexa och svåra känslor, sådana som är svåra att prata om så öppet och ärligt. Många känner dessa saker, men inte många är villiga att prata om dem. Och detta i sig är en av de idéer hon berör i sitt författande - hur vi skickar våra representanter, och inte våra riktiga jag, ut i världen för att prata med människor. Vi skickar våra representanter fram när vi inte är okej alls men bara verkligen behöver få något att fungera. Ett vardagligt exempel kan vara kassan i stormarknaden som säger: "Hej, hur mår du?" på ett rote sätt, eftersom det är så de har utbildats - att ha samma konversation med varje enskild person som kommer igenom sin linje. Oavsett vad. Vår representant är inte vårt autentiska jag. Det är bara ett hologram av oss som går igenom rörelserna.

Som beskrivs i början av boken, att vara "stor" i världen, att ta för mycket utrymme, är att vara verklig: en verklig, passionerad, känsla, rörig människa som inte alltid kan skicka ut sin representant. En av de saker som Doyle sa tidigare i berättelsen, som jag berättade till, var: "Min kärlek är så överväldigande och skrämmande och obekväm och komplicerad att jag måste gömma mig för det. Livet och kärleken frågar helt enkelt för mycket av mig. Allt gör ont ... Jag vet inte hur människor bara kan låta allt göra så ont. "

Vi gör vad vi måste för att hantera att detta är "för stort" med att skada så mycket. Med att se och känna så mycket. Vi gör vad vi kan för att bedöva allt det ont så att vi kan skicka ut våra representanter och verka normalt. Och detta är en del av ett mycket större problem i världen - ensamhet. Ensamhet som härrör från att inte ses och från självförlust.

Mot slutet av boken ger Doyle en hjärtvärmande förklaring av vad det betyder att vara "sexig" för sina döttrar. Tips: hennes förklaring innebär inte caked-on makeup eller underkläder. |

Ständigt längtar efter återförening

En annan av mina favoritpoäng som Doyle gör är att vi alla människor bara längtar efter andlig återförening. Kanske uttrycker vi denna längtan på många olika sätt - genom sex / porrberoende, alkohol, droger, ätstörningar och listan fortsätter. "Vi är alla desperata för återförening och vi försöker hitta det på alla fel platser, " skriver Doyle. "Vi använder kroppar och droger och mat för att försöka få slut på vår ensamhet, för vi förstår inte att vi är ensamma här nere eftersom vi ska vara ensamma. Eftersom vi är i stycken. Att vara människa är att vara ofullständig och längtar ständigt efter återförening. "

Återförening med vad, kan man fråga? Kanske med Gud, eller källa, eller himmel, eller vilket perfekt slut du kan tänka dig när en älskad passerar. Vi har ofta hört "De är på ett bättre ställe nu." Vi föreställer oss att det är en plats där de känner sig hel på ett sätt som de inte kunde när de bebodde en mänsklig form. (Jag föreställer mig åtminstone det.)

Detta sätt att tänka på våra brister som en längtan efter återförening är medkännande och full av förlåtelse. Detta sätt att tänka på det hjälpte mig att överväga och hantera några av mina egna hang-ups. Visst, kanske vet vi inte alla exakt vad eller vem vi försöker återförenas med, men det finns alltid någon högre avsikt gömd bakom något mörkt, som ett beroende av alkohol eller porr. Vi vill alltid vara närmare Gud, eller åtminstone till lycka (som man kan likställa med Gud) - fri från våra bekymmer och övertänkande, fri från smärta.

En berättelse för alla

Den här memoaren handlar i slutändan om Doyle's äktenskap och vad hon genomgick före och efter sin mans otrohet, men det ger en hel del tankeväckande kommentarer om de olika frågor som påpekades i början av denna artikel. Även om du inte är gift och inte har barn (som jag) kan du ta mycket från den här historien. Jag blev först fascinerad av bokens titel, som förklaras mot slutet av berättelsen, och de första sidorna fick mig ansluten. Den allra första meningen är, "Jag var älskad. Om kärlek kunde förhindra smärta, hade jag aldrig lidit." Ärligt talat köpte jag boken eftersom jag relaterade så mycket till den första raden.

Om du har läst boken eller känner dig dragen till den, känn dig fri att dela med i kommentarerna nedan! Tack för att du kolla in min recension.

Köp boken

Love Warrior: A Memoir Love Warrior: A Memoir Köp nu