"Banned in Britain" av Michael Savage blev tillgängligt som Amazon Kindle i oktober 2016 efter Wikleaks avslöjanden om att Hillary Clinton höll konservativ radio talkshow värd Michael Savage på den brittiska motsvarigheten till en "no fly" -lista runt 2008. Han kunde inte få det reseförbudet upphöjt så att han kunde delta i en Cambridge Union Debate planerad i slutet av 2009.

Wikileaks avslöjade att Clinton själv som statssekreterare e-postade med olika partier för att hålla honom på reseförbudet 2009. Michael Savage hade satts på den listan 2008 som en vit man för att motverka balans mellan muslimska fundamentalister på det eftersom hans politiska åsikter var anses hatytrande. Att hans uttalanden om att USA bör upphöra med invandring av muslimer såvida vi inte skulle veta dem för terrorism och borde ta in de kristna som förföljts av muslimska länder istället rankades lika dåliga som imamerna som krävde döden av homosexuella, judar och islamkritiker .

Kanske lika skrämmande för de konservativa var Clintons utbyte med advokat Cheryl Mills avslöjade via Wikileaks att liknande reseförbud kunde ställas på konservativa i USA. Clinton sade att det kunde göras i namnet på att kontrollera farliga element, helt enkelt genom att märka deras åsikter hatliga och därmed jämföra det med incitament till våld.

England som förbjuder folk för konservativa åsikter är en censurhandling, men den har en lång historia. |

Fördelar med boken "Banned in Britain"

Michael Savage förbjöds från Storbritannien baserat på en samling ljudbitar som låter extremt, en vy som till och med New Yorker-tidningen gick med på. Han lades till deras reseförbudslista så att den brittiska regeringen kunde ha "balans" genom att sätta en vit man på listan för att kompensera för alla muslimska imamer som förbjudits för att ha begärt att de otroendes dödas. Savage beskriver hans kamp för att försöka få lov att besöka Magna Carta-hemmet för att debattera i Oxford och misslyckandet med att lyfta det.

Hans begäran om frihetsinformation under 2009 bevisade att den politiska konspiration mot honom gick upp till den brittiska utrikesministeren; bara Wikileaks bevisade senare att konspirationen gick hela vägen upp till dåvarande statssekreteraren Hillary Clinton på amerikansk sida. Dokumentationen i den här boken visar att Clinton och den brittiska liberala regeringen medvetet ljuger om skälen till att de skulle förbjuda och censurera folk för att ge det acceptabelt skydd så långt tillbaka som 2008. All dokumentation, t.ex. länkar till nyhetsartiklar som beskriver dessa händelser och vad som hände nästa finns i denna e-bok.

"Förbjudet i Storbritannien" ger andra människors historia, många av dem författare, förbjudna att besöka olika nationer i ett försök att stoppa spridningen av deras åsikter. Det är bara en föregångare till den rena censuren av sådana åsikter som ses när boken kom ut från sociala medieplattformar som förbjuder konservativa åsikter som hatprat mot Social Justice Warriors som attackerar konservativa efter att ha märkt uttryck för en konservativ åsikt och en uppmaning till våld, deras.

Varje bok som citerar dikt av pastor Martin Niemoller får en poäng för att göra det, särskilt när den beskriver polisens och regerings tjänstemännens grund att se populistiska politiska sammankomster som ett hot så att det blir lättare att senare slå ned på dem. .

Denna Michael Savage-bok 2008 påpekar skillnaderna mellan republikaner och konservativa. Republikanska ledare föredrar öppna gränser för billig arbetskraft, medan konservativa motsätter sig illegal invandring till förmån för rättsstatsprincipen. Detta har sidofördelen av att förhindra deprimerade löner och förlust av arbetstillfällen för medborgarna. Republikanska eliter föredrar bailouts för big business och crony capitalism, medan konservativa är för ett rättvist juridiskt och skattesystem som inte belönar stora företag.

Den här boken är en bra påminnelse om korruptionen, kronymen och hyckleriet som tydligt även i början av Obama-administrationen.

Nackdelar med boken "Banned in Britain"

Ompublicering av denna Kindle som svar på politik innebär att formateringen på Amazon Kindle inte är så bra som den kunde eller borde vara.

Boken saknar detaljer från Wikileaks som jag lämnade ovan, även om det skulle göra återgivningen av boken mer relevant. Det saknar också kritiska händelser som boken förutspår som hård censur av konservativa. Till exempel avbröts Michael Savage i mitten av sändningen den 26 september 2016 för att beskriva medicinska oro över Hillary Clinton; sändaren växlade till en liberal värd. Kindle-versionen av "Banned in Britain" kom ut veckor senare med tillräckligt med tid för åtminstone ett förord ​​för att nämna sådana händelser, men det gjorde det inte.

Det är mycket svårt att hitta en tryckversion av "Banned in Britain" av Michael Savage. Kindle-versionen kostar cirka $ 6.

Om du har läst Savages andra böcker som "Trickle Up Poverty", "Scorched Earth" och andra, känner du till materialet i de politiska kapitlen i denna bok.