Titel på boken: Otrohet: Nattbedrägeriet

Författare: Elisa S. Amore

Publiceringsdatum: 2 maj 2016

Sidlängd: 504 sidor

Book In Series: Book 2 of 4

Sammanfattning:

Gemma och Evan är långt ifrån skogen. Men nu är hotet närmare hemmet än någonsin. När Gemma växer närmare Evan kunde allt inte tyckas mer fredligt. Det är tills Evan visar henne en del av hans värld. Deras band växer sig starkare med ögonblicket och hotet blir ännu dödligare med deras band, Evan och Gemma är inte förberedda på deras nya hot. När hoten ökar och hotar att riva de två för evigt hotar deras nya fiende att växa närmare älskarnas och riva dem också isär.

Hämta ditt exemplar här

Unfaithful: A Dark Paranormal Romance (The Touched Saga Book 2) Unfaithful: A Dark Paranormal Romance (The Touched Saga Book 2)

Normalt $ 2, 99 men om du har Kindle Unlimited kan du läsa det gratis.

Köp nu

Granskningstid (kan innehålla spoilers)

När jag ser tillbaka på otro, är allt jag kan tänka wow. Den här boken hade några oväntade vändningar, som lämnar dig andfådd och rädd av ångest. Det var en trevlig fortsättning från den första boken med några verkliga ångestsituationer. Jag älskade att vi fick se fler av de andra: Ginerva, Simon och Drake. Jag älskade att lära känna dessa karaktärer mer. Men jag fann att inte allt som det verkar vara. Jag antar att det är att förvänta sig när du träffar en dödängel. Jag gillade också att lära mig mer om hur Evan och hans bröder skapas och väljs. Det fanns så mycket information i den här boken att det ibland var svårt att ta upp det hela, medan man fortsatte historien utan att ta en stund att tänka på vad man just läste.

Låt mig först diskutera Evan. Även om vi inte ser ett helt gäng från hans synvinkel den här gången, var det definitivt trevligt att lära sig om hans förflutna och hur hans typ fungerar. Även om jag önskade att vi kunde ha haft mer av honom i boken, var det trevligt att lära sig mer om de andra i hans familj. Jag tror att jag gillade att lära mig hur han träffade varje medlem i sin familj efter sin död. Jag gillade också mycket att lära mig om hur varje medlem påverkade de andra. Att se hur han räddades av en häxa, Ginerva, som var med Simon, var fantastiskt att se. Jag tyckte också om att han förklarade hur den förbjudna frukten som Eva åt var densamma som gav Evan och hans sort den näring de behövde för att hålla sig vid liv och hur de skulle sluta döda utan att konsumera den istället för att bli de änglar de var avsedda att bli att betala sig in i Eden.

Evan hade till och med förklarat en del av sin familj till Gemma, vilket hjälpte till att kasta ett nytt ljus på dem. Jag tror att lite information gavs, verkligen hjälpte till att ge dessa karaktärer en bättre känsla. Det fick dig att vara ledsen eller ledsen för hur saker och ting hade blivit. Att ens se hur nära Gemma de hade vuxit till var en trevlig syn att se. Det gjorde karaktären sammanflätade tillsammans bättre än tidigare. Men med Drakes galna upptäckter och den ständigt hotande faran runt hörnet kan du inte låta bli att undra vad som egentligen händer.

Vid en tidpunkt introducerar du Eden och detaljerna för att beskriva det lämnade dig andfådd. Jag kan inte låta bli att undra om min fantasi till och med gjorde det rättvisa. Jag tror att detaljerna var fantastiska och definitivt hisnande. Men jag tror även med detaljerna, att jag skulle ha älskat att se mer av det. Även om det var mycket svårt att tro att en sådan plats skulle kunna existera, trots allt är det tänkt att vara vår himmel, tror jag att jag definitivt skulle behöva se mer för att vara nöjd. Det här är en av sakerna i boken som fick mig att vilja ha mer av den, att veta att jag kanske aldrig skulle kunna besöka den igen.

- Den här nästa delen är en spoiler så läs gärna på egen risk .--

Jag måste säga att slutet med att Evan dör har mig extremt upprörd. Jag är inte säker på vad som hände och även nu sitter jag henne osäker på vad som hände. Jag hade skrek av frustration. Det var definitivt inte ett tillfredsställande slut. Med vad Gemma berättar Evan när han dör, och vad som händer med deras antagna hot, kan jag inte låta bli att räkna ner minuter tills jag kan börja nästa bok. Den här boken gav mig definitivt mycket att tänka på. Till exempel hur ingenting är säkert i livet. Det finns många saker, människor och situationer som kan leda dig till fel slutsatser eller vägar att ta. Jag känner att den här boken hade gett så många saker att bearbeta och även om, att människor lätt kunde tappa sig själva i tankar, bara från situationer, som bedrägeri och idéer om platser som inte ses av oss ensamma.

Sammantaget skulle jag betygsätta denna bok fem stjärnor av fem stjärnor. Det var hisnande, detaljerat och höll dig i spänning. Det var några väldigt söta stunder som fick dig att länge efter romantik som i ditt personliga liv, men höll allt i rätt perspektiv. Jag tror definitivt att jag lärde mig att jag skulle leva till fullo, för du vet aldrig när döden väntar på dig. Jag tycker att den här serien har varit fantastisk hittills och kan inte vänta med att avsluta den. Det gör definitivt att du vill ha mer och med och slut som inte svarar på de viktiga frågorna, det känns definitivt som cliffhanger i slutet av din favoritshow så att du väntar på nästa säsong för att ta reda på vad nästa sak kommer att göra vara.